Aerofobija: kako se riješiti straha od letenja avionom?

Hipertenzija letenja avionom

Moj prvi i najdraži let avionom Ivo Gračanin. Foto: Iz arhive M. Da li su to prve ljubavi, prvi posao, prvi dani u školi ili fakultetu, hipertenzija letenja avionom vožnja automobila, često se možemo sjetiti tih događaja.

Home »Kardiovaskularni problemi Kardiovaskularni problemi Letenje može predstavljati veliku opasnost za osobe sa kardiovaskularnim problemima. Putnici koji spadaju u rizične grupe treba obavezno da se konsultuju sa svojim lekarom, koji će im dati detaljne savete i preporuke. Zdravstvena stanja koja su kontraindikovana tokom leta su brojna. Međutim pojedine zdravstvene smetnje ne moraju biti prepreka za letenje ukoliko su kontrolisane.

Isto tako se pamte prvi letovi avionom. Ekipa avioradara se odlučila prisjetiti gdje su oni to letjeli po prvi puta i koji im je bio hipertenzija letenja avionom let, pa ćemo vam odati te naše male tajne i zanimljive događaje koji su se dogodili na njima.

Na checkinu sam zamolio djelatnicu da mi da mjesto skroz otraga do prozora na desnoj strani što je ona i učinila. Nažalost nakon polijetanja i prekrasne panorame grada Zadra više nisam imao što vidjeti jer smo od Velebita cijelo vrijeme bili u oblacima skoro do početka piste u Zagrebu. Nažalost taj svoj prvi let sam zapamtio i po opečenom i bolnom jeziku još  tri dana nakon leta, jer sam zbog svoje želje da sjedim skroz otraga, jutarnju kavu koja se dijelila u avionu dobio zadnji.

Minutu nakon što je kava yarina hipertenzija obratio se kapetan i rekao da smo započeli slijetanje u Zagreb, nakon toga je išla objava da se sklope stolići, a ja uopće ne razmišljajući srknem onako vruću kavu i  fino se opečem. Inače, let je bio vrlo ugodan i miran bez ijednog trzaja, slijetanje također odlično. Od toga dana naredalo se letova i aviona, bilo je tu i još DH8, B, A, ,našao se i jedan Wide body A, bilo je i kokpita koji su posebna pričaali Dash je ostao zapamčen i u srcu kao prvi kojim sam letio.

Ali obzirom da sam bio dijete, detalja s tog leta se ne sjećam. Drugi let probudio je u meni ljubav prema zrakoplovstvu. Bilo je to srpnju Tada su zrakoplovi Tupolev TU već napuštali flotu češkog prijevoznika, pa je povratni let bio u novom zrakoplovu Boeing Od Croatia Airlines je u to vrijeme pored redovite linije iz Zagreba za Prag imala i hipertenzija letenja avionom dva leta tjedno na direktnoj charter liniji iz Splita za Prag, i to u konkurenciji s ČSA, koji je također imao dva leta do četiri tjedno na hipertenzija letenja avionom liniji.

Slika je iz ili Bilo je to Jer mi je otvorio svijet turističkih putovanja zrakoplovom, jer svi prijašnji letovi su bili sa hipertenzija vode razlogom prijevoza s jednog mjesta na drugo, ali let sa SkyEurope za Rim je bio prvi turistički let hipertenzija letenja avionom razloga".

Još uvijek ne mogu prežaliti da je SkyEurope propao. Ostaje u mom srcu, kao najdraži zračni prijevoznik. Kao djetetu koje nije nikad hipertenzija pomiješa s taurina nije bilo toliko blizu zrakoplovu taj let je bio izrazito uzbudljiv.

Samo odvajanje od tla po prvi put u životu bilo je zanimljivo. Nakon polijetanja i prvog preleta aerodrom, krenuli smo put Zagreba na visini od oko jednog-dva kilometra, predivno je bilo Zagreb koji mi je bio kao na dlanu. Po povratku, preletjeli smo aerodrom po drugi put i to je podsjećalo na brišući let, nisko i jako brzo. Teško je reći da li mi je to najdraži let, svaki je let poseban na svoj način ali taj će mi bit vječno urezan u pamćenje jer je bio prvi put da sam se "odvojio" od zemlje.

Ali ako bi trebao izdvojit najdraži, to bi bio let na liniji iz Zagreba za Dubrovnik. Dan je bio predivan, pogled na grad Dubrovnik je bio predivan i sve je u tom danu bilo predivno.

Otrovni ugrizi i ubodi Putovanje zrakom i medicinski problemi Putovanje zrakom može prouzročiti ili pogoršati različita medicinska stanja, premda je vrlo mali broj stanja zbog kojih bi osoba morala odustati od letenja. Stanja koja mogu odvratiti osobu od letenja su pneumotoraks, oštećenje pluća tuberkulozom, bolesti koje bi se mogle prenijeti na druge putnike i stanja u kojima bi čak i malo širenje zraka moglo oštetiti tkiva, kao što je kirurški zahvat na crijevima unutar prethodnih 10 dana. U nekim stanjima treba planirati i provesti mjere opreza prije leta. Na primjer, ljudi koji imaju kolostomu trebaju nositi veliku vreću i predvidjeti zamjenjivanje istih nakon punjenja. Promjene zračnog tlaka U modernim mlaznim zrakoplovima tlak zraka u kabini kabinski tlak održava se na niskoj razini, a odgovara atmosferskom tlaku na do metara.

Iako je let trajao jako kratko, "zalijepio" hipertenzija letenja avionom se za prozor i od polijetanja do slijetanja nisam glavu skrenuo sa horizonta. A ono što je najposebnije na tom letu bilo je što sam "zacementirao" želju da do kraja života želim raditi kao tehničar na avionima.

Na žalost nemam fotku ni detaljnje podatke jer je to bilo početkom osamdesetih kad sam još nos brisao rukavom. Ljubav prema avijaciji je već bila rođena jer mi je prilaz stazi USS12 na dubrovačkom aerodromu vodio, tako reći preko kuće. Pogled u nebo je od tih dana ostao. Najdraži let mi je malo problematičan jer jedan od tih letova je putovanje iz Dubrovnika za Male na Maldivima, koji sam odradio poslovno u sklopu FAM trip-a Turkish Airlinesa.

Prvi put je nešto posebno i to se riječima opisati ne može. Pretpostavljate da destinacija igra veliku ulogu u mojoj odluci ali mislim da je i business klasa, kao i sama kompanija s kojom sam letjela i doživljaj koji je to sve hipertenzija može biti u mogućnosti piti konjak uvelike utjecalo na moju odluku.

Moj prvi i najdraži let avionom

Što 'putničkim', a pretežito radim. Jedini kojega se pouzdano ne sjećam, a po priči sam imala dva i pol mjeseca, bio je onaj u DC3 na relaciji Dubrovnik Beograd. Sad možeš znati koliko je to prije sto godina bilo.

hipertenzija letenja avionom

Pričala mi mama kako se u DC3 ulazilo kao da ideš na ekspediciju na Himalaje, a kad si sjeo u sjedalo osjećao si se kao na plaži. U ligeštulu. Nakon toga su me starci redovito, nekoliko puta godišnje slali samu UM po rodbinama.

10 stvari koje morate znati prije putovanja avionom

Sve unutar bivše države. I sve sa JATom. Naravno da ne treba previše razmišljanja oko toga kako sam ja zavoljela avijaciju. Čim se ukazala prva prilika, postala sam stjuardesa STW. Najluđi radni let su bili svi na TUA. Za to si stvano morao imati motiva : Najopasniji radni let je bio onaj prilikom otvaranja pontonskog mosta na Maslenici.

hipertenzija letenja avionom

Najemotivniji radni let je bilo prvo slijetanje u Zračnu luku Dubrovnik. Nakon poratnog otvaranja. Kad si airline staff, većinom putuješ sa kartama sa izvjesnim popustom.

Hipertenzija letenja avionom si na sve, pa i na mogućnost da se ne ukrcaš. Kao jedan od tips and triks u tom pogledu, dobro je obratiti pažnju i na odijelo koje u ovom slučaju čini čovjeka.

Jer ako si skockan, a tu mslim ako nisi u kratkim hlačama, japankama i raščupan, imaš čak i neke šanse da te prime u višu klasu.

Također je neko airline staff pravilo da se po ulasku u avion na kojem putuješ, posadi tog aviona i  identificiraš. Ne da bi se pravio važan, njih ne možeš impresionirati :nego da im daš do znanja da na tebe mogu računati ako nešto pođe po zlu. Jer je let bio jako pun, a jer sam baš bila u super haljini i bez ručne prtljage, prime mene oni u Bussines Class.

Pilotiramo avionom

O veselja. I na ulasku se pristojno javim purseru, mahnem ID-em i velikim osmjehom i krenem prema svojem C-class jackpotu.

Samo što sam sjela, eto njega. Some passengers Uopće mu nisam dala da završi rečenicu. Osim po raju nebeskom sa tog upper decka, da bilo je to na B :D, taj let pamtim i po Nicorette tableticama i žvakicama koiima te tamo gore opskrbe.

Jedino što je bilo grozno je, kad sletiš u Pariz, tjeraju te van.

hipertenzija periferne vaskularne bolesti ciroza dijabetesna bolest

Tada sam tek napunio 7 godina, ne sjećam se gotovo ničega, osim napadaja panike i straha po ulasku u zrakoplov. Ne sjećam se toga toliko dobro da definiram strah, možda je bio prisutan neki klaustrofobičan osjećaj ili možda samo napunjena glava gledanjem filmova poput 'Let 93' koji je nepunih mjesec dana prije tog leta premijerno prikazan i svi su pričali o njemu. Svi ti strahovi i napadaj panike su nestali kao rukom odnešeni pri 'odljepljivanju' zrakoplova s piste.

hipertenzija letenja avionom

Jako se dobro sjećam prelijetanja Zagreba i izranjanja iz magle i oblaka u ta savršeno plava nebeska bespuća. Tog dana sam zavolio avione i sve vezano uz njih, a piloti, stjuardese i mehaničari su postali moji idoli i zanimanje iz snova.

Od panike i straha, do želje da karijeru provedem u kokpitu zrakoplova koja me još i danas, 12 godina kasnije, drži — a sve je promijenilo samo jedno polijetanje Najdraži let je bio let iz Lisabona za Amsterdam KL Polijetanje u 5 sati ujutro.

Aerodrom prazan, čuješ odzvanjanje svojih koraka po terminalu. Pola sata nakon polijetanja, baš negdje iznad granice Španjolske i Francuske, počelo je izlaziti sunce. Nijanse rozih i žutih zraka počele su se probijati kroz prozore u kabinu. A prve zrake u kombinaciji s oblacima ispod pružale su jednostavno pogled koji oduzima dah. Kako je većina putnika spavala, prošetao sam se po kabini i gledao pogled. S desne strane, izlazak sunca iznad Francuske, a s lijeve, još uvijek mrak i pogled na Atlanski ocean.

Ekipa iz Osijeka umjesto da dolaze sa autom, oni su iznajmili avion i doletjeli u Koprivnicu, moram priznati da su bili atrakcija, to je bio hipertenzija letenja avionom u velikom stilu. Čak su si dovezli i skuter. U razgovoru sa njima vidjeli su da puno hipertenzija letenja avionom nikada nije letjelo avionom, pa su u dogovoru sa pilotom odlučili da omoguće dijelu sudionika let iznad Koprivnice. Zapisali smo se na listu, pa su odredili grupice hipertenzija letenja avionom drugo jutro krenuli prema aerodromu.

U to vrijeme nisam toliko bio zagraijan za zrakoplovstvo, to me primilo tek kasnije. Prvi šok je bilo saznanje da je aerodom ustvari obična ledina hipertenzija letenja avionom kao uzletno sletnu stazu koristi livadu. U daljini smo ugledali nekakav hangar i pored njega lijepi bijeli avion. No kada smo se sta snizava donji krvni pritisak hangaru ispred njega je bio avion koji nam je izgledao kao da ga je slagao Grunf.

Bio je to Antonov An E sad smo ostali zaprepašteni, jer u tome čemo letjeti. Ušli smo u avion, u njemu samo dvije klupe sa strane. Jedan prijatelj je dobio čast sjediti u kokpitu i pita da li moramo ugasiti mobitel. Svi smo se nasmijali, jer valjda jedini elektronički uređaj u njemu je bila rasvjeta kabine. Sjećam se i unutrašnjost, avion unutra nije imao nikakvih obloga, vidio se metalni trup, čak i sajle koje pokreću upravljačke površine.

Zaprepastilo nas je kako je avion brzo potegnuo i vinuo nas u zrak.

krvni tlak

Drugi prijatelj koji očito ne voli visinu je držao neku ručku tako snažno da smo mislili da će se ista rastopiti. Letjeli smo nekih par minuta i ubrzo sletjeli.

Slijetanje je bilo dosta nježno, unatoč tome što se slijeće na travu, očekivali smo da će biti puno gore.

hipertenzija letenja avionom

Što se tiče najdražeg leta nekako se teško mogu odlučiti, tako da ću izdvojiti par dražih letova koji ulaze na top listu. Jedno od fascinantnijih letova je slijetanje na aerodrom u Cuscu u Peruu hipertenzija letenja avionom avioni imaju jako zanimljiv prilaz između brda ili let sa Lufthansom u Kanadu u njihovom business class.

Ma stvarno je puno letova odrađeno i moram priznati da je dosta teško odlučiti koji mi je baš najdraži let.